شناسهٔ خبر: 168385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۵۰.۴ هکتار اراضی ملی شهرستان مبارکه در سال ۱۴۰۲

صریریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: در سال ۱۴۰۲ با اجرای حکم قطعی قضایی و رفع تصرفات فوری توسط عوامل یگان حفاظت اراضی در این شهرستان ۵۰.۴ هکتار زمین ملی رفع تعرض و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سجاد صریریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با اشاره به اقدامات بعمل آمده در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده زمین خواری در این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های حقوقی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، ۴ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت المال با موضوع خلع ید و مطالبه اجرت المثل ایام تصرف اخذ شد.    

وی با بیان اینکه این آرا قضایی مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با متصرفان و زمین‌خواران است، افزود: مساحت تقریبی این اراضی ملی ۱۰ هزار مترمربع بوده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه ادامه داد: با اجرای حکم رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق در خصوص پرونده تصرف اراضی، زمین واقع در مهرآباد چغاجوش به مساحت ۳۸.۵ هکتار رفع تصرف شد.   

وی بیان کرد: به موجب دست درازی به ۳۵ هکتار اراضی ملی و دولتی شهرستان مبارکه ۱۲ فقره دادخواست به طرفیت متصرفین اراضی ملی با موضوع خلع ید و رفع تصرف و مطالبه اجرت المثل ایام تصرف صورت گرفته است.  

صریریان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های عوامل یگان حفاظت اراضی ملی استان اصفهان در شهرستان مبارکه تعداد ۱۳ مورد رفع تصرف فوری به مساحت ۱۱.۹ هکتار انجام و ۷۰ مورد متصرفین از سنوات گذشته در قالب راستی آزمایی و با گشت و سرکشی مداوم روزانه شناسایی شدند.  

وی با هشدار به افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی با آمادگی کامل، حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.